W tym roku kanał Ale Kino! zaczął swoją działalność, a na TVN zaczęli lecieć Milionerzy.
Filmowo to rok pierwszych odcinków Rodziny zastępczej, Świata według Kiepskich, Na dobre i na złe, spojrzenia Julie Taymor na Szekspira (Titus), zasypiania do pracy (Office Space), widzenia martwych ludzi (Szósty zmysł), śpiewania Uncle Fucker (South Park), odwiedzin w tajemniczej rezydencji (Oczy szeroko zamknięte), podwodnego miasta w Mrocznym Widmie, precyzyjnej reżyserii Fight Clubu, slow-mo w Matrixie i deszczu żab w Magnolii.
Urodził się m.in. Ainan Celeste Cawley.
Zmarli m.in. Robert Bresson (1901), Mario Puzo (1920), George C. Scott (1927) i Stanley Kubrick (1928).
FILMY
★★★★★
Przygoda, zabawa, doskonałe rzemiosło. Piękny film o robieniu właściwych rzeczy, nawet jeśli to jest smutne.
Zielona Mila ("The Green Mile")
Jedna z najlepszych fabuł w dorobku Kinga. Film ma świetnych aktorów, atmosferę i z całą pewnością zapada w pamięci.
Prawdziwie imersyjne dzieło. Pamiętne sceny, idealne dialogi, arcydzieło ekspozycji i jedno z najlepszych zakończeń.
Życie biurowe ("Office Space")
Ludzka komedia z właściwym poczuciem humoru. Solidny tytuł pełen ciepła.
Jeden z niewielu filmów braci Dardenne, gdzie bohater nie jest od początku przestępcą. Ostatnia scena jest pewnie najbardziej potężną w całej filmografii braci.
Fajny film, ale teraz będzie mnie zastanawiać, czemu stał się tak kultowy i „przemówił” do obywateli przełomu tysiąclecia.
Krótki komentarz do filozofii społeczeństwa. Domyślnie Amerykańskiego, ale tamtejszy styl życia jest obecny w wielu zakątkach świata.
★★★★
Potrzeba miłości, niezwykłe dialogi i Cezary Pazura w życiowej roli.
Jest w tym coś. Ogólnie to produkcja pełna rzeczy, w których „coś” jest.
Słodki drań („Sweet and Lowdown”)
Allen nie musiał tego robić, ale zrobił. Wciąż są powody, by obejrzeć. W imię muzyki!
★★★
Bartok Wspaniały ("Bartok the Magnificent")
Nic dużego ani obowiązkowego, ale na pewnie nie żałuję, ze to zobaczyłem.
Uniesie nas wiatr ("Wind will Carry Us")
Paul Thomas Anderson powiedział, że to film o problemie, jakim jest opisanie rzeczywistości filmem bez równoczesnego ingerowania w nią, tworzenia jej.
Alarm dla Ziemii ("A Call to Arms")
Alarm dla Ziemi to pilot następnego serialu w uniwersum Straczynskiego, Krucjaty. Nie ma co ukrywać, to nakręca do serialu.
Jeździec bez głowy („Sleepy Hollow”)
Ma wady, ma poronione pomysły, jest definicją zmarnowanego potencjału – ale wygląda obłędnie.
Przerwana lekcja muzyki („Girl, Interrupted”)
Psychologia pop-kulturowa o dorosłej dziewczynie zachowującej się niedojrzale.
SERIALE
★★★★★
Idealna całościowość oraz rewelacyjne podejście do psychiki głównego bohatera. Doskonały sezon!
★★★★
Najlepsze odcinki: „Through a Lens Darkly”, „The Lost Girls”, „Jake of Hearts” i „The Lawndale File”
Sezon wyłącznie dla fanów, którym nie przeszkadza otrzymanie tego samego kolejny raz.
Różowe lata 70. („That ’70s show”) - sezon II
Najlepsze odcinki: „Garage Sale”, „Halloween”, „Vanstock”, „I Love Cake”, „Eric Gets Suspended” i „Red’s Birthday”.
Ucieczka w kosmos („Farscape”) - sezon I
Klasyczny przedstawiciel space opery.
Miasteczko South Park - Sezon III
Najlepsze odcinki: „Rainforest Shmainforest”, „Starvin’ Marvin in Space”, „Are You There God? It’s Me, Jesus” i „World Wide Recorder Concert”.
Krucjata ("Crusade") - sezon I
Był potencjał. I powinni go kontynuować...
★★★
Jeden z tych seriali, które warto poznać, obejrzeć kilka odcinków... I przejść dalej.
Seks w wielkim mieście - sezon II
Z czasem temat danego odcinka często traci na znaczeniu. A niestety nie jest tak, że gdy tematyka traci na sile, wtedy serial ma coś innego do zaoferowania.
Bez oceny
Najlepszy odcinek: „X-Cops”
Gwiezdne Wrota ("StarGate SG-1") - Sezon III
Najlepsze odcinki: „Into the Fire”, „Seth”, „Point of View” i „Shades of Grey”.
Przyjaciele ("Friends") - sezon VI
Najlepsze odcinki: „The One After Vegas” i „The One with the Proposal: Part One and Part Two”.